fredag 4 november 2011

Pyrets lilla vagga

God morgon fredag!




Inläggen kommer pinsamt sällan måste jag erkänna, men det ska bli bättring-jag lovar! Orken och energin kommer sakta men säkert tillbaka! Här kommer i alla fall några bilder på mitt senaste projekt :)






Det senaste månaderna har jag sökt med ljus och lyckta efter en gammal vagga till lilla pyret.


En kväll i förra veckan när jag som vanligt gick igenom blocket så hittade jag en som kändes sisådär ganska okej. Oftast så har jag beslutsångest och sitter och funderar och funderar innan jag äntligen bestämmer mig, och oftast när jag väl har bestämt mig så är prylen redan såld ;) Men inte denhär gången!

Fast när jag fick hem vaggan så kändes den lite sisådär måste jag säga... Att den är gammal är bara charmigt, men den var dessutom träfärgad och jag funderade över om jag verkligen gjort rätt som spontanköpte den... Men efter att ha målat vaggan i alcros äggskal så är jag supernöjd!


Jag fick lite blodad tand av målandet, så ikväll är det våran gamla gungstol som ska få sig en makeover!




Hoppas att ni alla får en toppenfredag!




2 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Grattis till tillökningen :-))
Vaggan är bedårande fin!

emma sa...

Vad fin den blev :-)