onsdag 30 mars 2011

Theas tapet och dagens projekt
När vi letade efter tapeter till våran vardagsrum så hittade jag även denna tapet som kommer att passa alldeles utmärkt i Theas rum! Eller ska jag kanske tapetsera lekrummet med den? Jaja, jag får fundera på saken ett tag till, stora beslut ska inte hastas fram - eller hur? ;)


Det blev lite väl lite sömn för min del inatt. Lillmyran har åkt på en förkylningsbacill och vi har suttit i soffan halva natten (och suttit i sängen andra halvan!). Min tanke var att jag skulle börja vårstäda nedervåningen idag, men jag prioriterar raskt om! Det enda som står kvar på "att göra" listan är soffmys. Sådana dagar måste man också få ha! Och OM jag hinner så ska jag försöka få liv i den undebara jordgloben som fått bo i förrådet eftersom inte lampan fungerar. Den har D fått av sin farfarsfar och den är sådär härligt charmigt gammal och sliten!


Någon som ser något som är annorlunda med den? Jupps, den är finsk! Vilket kanske inte är så konstigt eftersom svärfar och hans föräldrar är finska :) För mig så är det jätteviktigt att barnen lär sig finska och är stolta över både sitt svenska och sitt finska arv! Här uppe är det absolut inget ovanligt, men ändå! Redan nu så läser mina barn tre språk i skolan, svenska, engelska och finska, och till hösten när H börjar i sexan så kommer han att läsa ytterligare ett språk, franska. Mina barn kommer alltså att kunna minst fyra språk när dom går ut skolan!


Nu svävade jag ut lite från ämnet, men tanken är alltså att jag ska få lampan att lysa i den så att det kan få bo i vardagsrummet istället för i förrådet ;)


Förhoppningsvis så får ni se resultatet snart ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

SÅ H har valt franska. Vad kul. Sara läste ju lite franska när hon gick i 6:an. VAd jag gillar Rosa blom tapeten. Den är så giin! Puss mit hjörta/mamma