lördag 26 mars 2011

God morgon lördag!

Solen skiner och snön gnistrar, kan man bli annat än pigg och glad då? Att jag äntligen har kommit igång ordentligt med träningen gör inte saken sämre! För varje träningspass, oavsett om det är en långpromenad med myran i vagnen, en joggingtur eller ett box-pass så tankar jag så mycket energi! Och solens strålar gör det den ska, snart är mitt vinterbleka ansikte ett minne blott :)

I tisdags blev våran lillmyra hela 6 månader! 6885g och 64.5 cm ren kärlek! Men hon ökar inte längre riktigt lika bra i vikt så lite (läs: väldigt mycket!) vemodigt måste jag konstatera att hon inte längre får i sig tillräckligt genom att helammas. Hon har hunnit slurpa i sig både välling och mosad potatis de senaste dagarna, vet inte om det är nyhetens behag som gör det men hon verkar gilla det :)

min finaste lilla myra med de blåaste ögonen

Idag har jag rensat i lillans garderob! Ut med strl 56 och in med 68! Jag måste göra en vårrensning bland alla barnens kläder för dom växer verkligen så att det knakar just nu! Jag har tänkt göra det i flera veckor, men det är så tråkigt att jag hela tiden skjuter det framför mig ;) Får passa på att göra det nästa vecka när S har några kortare dagar tror jag!

Nej, nu har jag inte tid att sitta still längre, det är dags att börja med lunchen och sedan ska vi ut i solen och leka!

kram malin


3 kommentarer:

Barnens Hjältar sa...

Sicken absolut bedårande liten dotter :-)
Hur gamla är dina andra barn förresten? Mina är födda 96, 97, 00, 03 och 06 och så har maken en tös född 99.
Hoppas resten av dagen blir bra!

malin sa...

jag har fyra killar som är födda 99, 01, 04 och 06, och så har jag två tjejer som är födda 08 och 10. Än så länge i alla fall ;)

Barnens Hjältar sa...

:-)

Ok, det är verkligen härligt med många barn.
Tack för infon om allergimedicinen. Jag har ju själv inga allergiproblem så det känns viktigt att höra hur andra upplever det som har lite mer koll och erfarenhet :-)