måndag 14 mars 2011

Idag började skolan igen för de stora barnen. Eftersom S är ledig idag så passade vi på att åka med småttingarna till IKEA på morgonen, vilket visade sig vara en mycket bra idé :) Vid ingången stod nämligen en tjej och önskade oss en god morgon och delade ut en receptbok! Hembakat är bäst heter boken, och är gjord som en kampanj för IKEAs vitvaror. Den fick genast ta plats på hyllan brevid Leila och gänget :)


När dom fotade bilderna till boken så tänkte dom verkligen "outside the box". Både kreativt och inspirerande, eller vad tycker DU?



Vad vi köpte på IKEA? Förrutom glödlampor (som var orsaken till besöket på varuhuset) så fick jag hem både några nya krukor, två vaser (i plast - perfekt när man har huset fullt av barn med spring i benen - och dessutom snygga!) och batterier. Ingen storhandling alltså :) Dock så ska S få åka dit efter jobbet någon dag, för två av dessa snyggingar i vitt ska få ta plats på våran gräsmatta i sommar. Eller minst två. Om jag känner mig själv rätt så kommer det att bli fler :)




Men nu kära vänner så är det dags för min Kitchen Aid att jobba igen. Frysen måste fyllas med matbröd igen och idag blir det polarkakor. Jag ser redan fram emot kvällsfikat! *mums*

Inga kommentarer: