söndag 13 mars 2011


dagens boktips!


När jag i början av veckan spanade in bokrean så hittade jag denna lilla underbara bok! Nostalgiboken av Annica Triberg och Eva Kallhed. Den ligger på vardagsrumsbordet och så fort jag får en liten ledig stund så passar jag på att bläddra i den och får lite härliga rysningar i kroppen. Eller vad sägs om Televinken, hemmasydda barbiekläder och hoppa twist? Eller penntroll, My little pony och haremlbyxor som man ser överallt igen? En härlig bok är det i alla fall, och den kommer att bläddras i måånga gånger!



Annars då? Vi tar det i korthet:

Maken jobbar hela helgen så renoveringen har fått ta en paus. I morgon är han ledig så då ska vi förhoppningsvis hämta lite lister. Hallen blir först ut!

Jag och lillmyran har bokat flybiljetter och ska i slutet av maj ner till min syster och hennes familj i de småländska skogarna. Vi längtar!

Jag ska äntligen börja träna igen! Boxercise är en träning som passar mig utmärkt. Det ger både kondition och styrka och det är ett mycket bra sätt att bli av med dålig energi. Plankor och armhävningar hör redan till den dagliga träningen (inga sit-ups här inte, utan bara statiska övningar. Har man fött sex barn så bör man tänka på risken för delad magmuskel! Olga visar inte bara hur man gör plankor, utan även andra bra övningar för nyblivna mammor), och promenader blir jag bättre och bättre på att ta mig ut på! Sommaren 2011 hägrar! :)

Ja, vad mer då? Vi har haft fina svägerskan här på besök under sportlovet och hunnit med både mys, lek, pärlande, lekland och surr! Längtar redan tills hon kommer nästa gång!

...och så allt det vanliga då. Det mindre roliga. Tvätt. Städning. Vardag.


kram malin

1 kommentar:

Lotta sa...

Jag och Naomi längtar! <3 (Ja AKi gör det nog också inners inne, hehe)