lördag 26 februari 2011


vilken härlig dag!

Efter att i flera veckor haft en temperatur som pendlat mellan -20 och -38! grader så kändes det helt ljuvligt att vakna upp till detta underbara vinterväder! -2 grader och ett lätt, lätt snöfall - idag känns det som rena sommarvärmen :)





Så fort alla barnen hade vaknat så hoppade vi in i overallerna och täckisarna och gick ut! Det finns få saker som ger mig så mycket energi som att vara ute och leka en härlig vinterdag!



Jag avskyr verkligen att frysa, så jag har en ordentlig vinterklädsel (vilket är ett måste när man bor här uppe). Dunjacka från HellyHansen, tunna men ack så varma täckisar från Didriksson och varmaste skoterstövlarna. På med vantar och mössa till de, och vips så är jag redo att åka i backen med barnen :)


Näpp, här kan jag inte sitta! Det är dags att laga lunch till min lilla familj. Kassler och potatismos är beställt!


kram malin

2 kommentarer:

Lotta sa...

Här har vi plus 2, mulet och svinkallt, jag fryser!

malin sa...

det är för att du inte har ordentliga vinterkläder ;) Har du blivit en tvättäkta smålänning nu?