söndag 27 februari 2011


det blir bra dehär!

...Om man bor i ett gammalt hus så finns det alltid massor att göra. Vi har bott här i 8 år, och känner först nu att vi har bott in oss tillräckligt för att veta hur vi vill ha det. På övervåningen har vi visserligen gjort klart barnens rum för länge sedan (förrutom dedär listerna som tydligen tar väldigt många år att få upp! Någon som känner igen sig?) men annars så ser det i stort sett ut som när vi flyttade in.

I tv-rummet innebär det en gräslig tapet som gör mig deprimerad varje gång jag ser den. Den är dessutom tapetserad på någon sorts masonitskivor som släppt i mitten. *Hurvas*. Länge har vi undrat vad som döljer sig där bakom skivorna, och i förra veckan så fick vi nog och drog helt enkelt ner skivorna på en vägg! Och där under hittade vi precis vad vi hade hoppats på! En timmervägg!



Lyckan var total, men väldigt fort så kom vi ner på jorden igen. Mitt i väggen så hade det nämligen varit en dörr, så det fanns ett stort hål... Då fick vi ta till plan B. 110 meter 125mm bred råspont beställdes från sågen och den ligger nu på tork och ska grundmålas innan den i början av veckan ska upp på väggen. Övriga väggar ska tapetseras men med vilken tapet?


Jag längtar verkligen tills det blir klart och jag kan börja med piffet :)

1 kommentar:

Lotta sa...

Åhhhh fan för dörren, hade varit sååå läckert att bara måla väggen vit!