lördag 19 februari 2011

30 år och vilken vecka!

Ja, denna vecka har varit väldigt...annorlunda! Det började redan förra lördagen... Pelletsbrännaren gick sönder! Utomhus har det pendlat mellan -30 och -35 grader, och vi har eldat intensivt i våran vedspis som vi har i köket. Mysigt ibland, men inte hela tiden!


På måndag morgon så slutade telefonen och bredbandet att fungera. Tack för den liksom. Här satt jag i ett kallt hus och kunde varken ringa eller surfa! På måndag kväll fick fina E hög feber och på tisdag gick tvättmaskinen sönder. På onsdag blev lilla O sjuk. På torsdag morgon valde bilen att inte starta. Då funderade jag allvarligt på att gå i ide.

...men sedan vände det!

Först fixades telefonen och bredbandet. Sedan upptäckte vi att det var 10 dagar kvar av garantin på tvättmaskinen. På eftermiddagen så lagades pelletsbrännaren. Bilen sammarbetar igen. Nu väntar jag bara på att mina små hjärtan ska må bra!



Men fantasin var det inget fel på i alla fall! Thea och Oliver gjorde en båt till lilla myran häromdagen :) Hon såg ut att trivas alldeles utmärkt i den!



Och dedär med 30 år? Jo, det stämmer faktiskt. Igår till och med. Jag hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle få så fina presenter! Verkligen inte! Dom förtjänar faktiskt att få ett alldeles eget inlägg! Fast det får bli lite senare, för nu vankas det mat för lillmyran :)


kram malin

2 kommentarer:

Lotta sa...

Men lilla lilla prinsessan, så fint hon sitter. Hon växer ju så det knakar! Om sisådär 3 månader ses vi! <3 <3 <3

Katja T H sa...

Gudföräldrarna sitter och beundrar lillmyran. Så söt hon är! Och hon ser så klok ut som hon håller sina händer i båten. ;)
Ja, tänk vad mycket du varit med om i dina ringa 30 år. :)