fredag 4 februari 2011

vårkänslor?

Nej, ingen vår så långt ögat kan nå, bara snö och åter snö utanför fönstret! Inte förrän i slutet av april kan vi ens börja hoppas på att all snö ska vara borta men så är det här och det är bara att finna sig i det! Vi får se det positiva i det hela, det är fortfarande flera månader kvar av skidåknining, pulka och skridskor i det härliga vintervädret - och det börjar faktiskt bli lite ljusare ute!



...men vem försöker jag att lura? Jag älskar våren, och den är alldeles för kort här uppe!
Idag ska i alla fall mina växter få sig en ny vårskrud i form av ny och fräsch jord och upprensning! Det är verkligen på tiden kan jag säga! Men mina svärmorstungor verkar trivas ändå :) Dom har jag haft i 10 år nu, och det första skottet tog jag från min mamma, som i sin tur fick ett skott av min älskade farmor när jag var liten. Dom förökar sig som ogräs faktiskt! (men jag skulle inte ha något emot att ha en bukett med krispiga tulpaner på köksbordet just nu).


Dagens lunch blev en ratatouille a´la Kitchenbloom. Den blev supergod! Eftersom jag gillar lite starkare mat så kryddade jag med både cayennepeppar och sötsur sås, och redan nu så längtar jag tills i morgon när jag får äta upp resterna till lunch ;) Receptet är en keeper alltså, och går rakt upp på listan!

Nu ska jag njuta av en kopp kaffe medans myran vilar!

happy friday!

Inga kommentarer: