fredag 11 februari 2011


fredagsmys

Om min kära make jobbar sent en fredag så får han skylla sig själv ifall jag lånar hans fredagsmys-overall, eller hur?


...det tycker jag i allafall :)

Jag fortsätter på mitt tråkiga "inget godis" liv, men ska unna mig lite paprikakryddade popcorn ikväll. Ingen kryddar popcorn godare än min S, dom blir sååå goda! Dagens middag blir kyckling a´la matplatsen. Denna gång i ugnen, och jag tror att barnen kommer att älska det! Och mamman tokgillar att slippa stå och laga mat hela kvällen.

Nu ska jag fortsätta att fredagsmysa med mina tre småttingar. Snart kommer två av storkillarna hem från skolan, och om några timmar dimper även storebror in. Han skulle träna med sitt band efter skolan - tydligen så är det roligare än att spela gitarr med kompisar än att umgås med sin mamma? Nä, så kan det ju inte vara...

ha en trevlig fredag allihopa!
-uppdatering- Kycklingen blev jättegod! Mör och väldigt smakrik! Och fruktansvärt enkel att laga! Idag serverades den med ris, men jag tror att den skulle vara minst lika god med tagliatelle till! En keeper alltså :) Nästa recept jag testar ska absolut ha en annan bas än kyckling, jag måste variera mig lite känner jag ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

HA ha, kan ni inte be J om en till overall??? Och till alla barnen med. Familjen Fredagsmys! Puss/mamma