måndag 31 januari 2011

Nytt år - nya mål!

Tänk att en liten lapp kan göra en mamma så glad :)

Min älskade E har precis börjat knäcka läs och skrivkoden, och igår kom han ner med en liten lapp till mig. Den första av antagligen väldigt många "till mamma"-lappar som kommer att värma mitt mamma-hjärta framöver :)

...och så var det dehär med nya mål... Idag var det dags att sammanfatta och utvärdera månaden. -4.1 kg slutade vågen på! Och efter tre veckor utan sötsaker och småätande så är jag inte ens sugen längre! Men helt plötsligt så fick jag ett större mål att sträva efter, jag och mina systrar ska springa tjejmilen i september. Min kondition är i botten och så fort jag insåg vad det var som jag gått med på ångrade jag mig djupt :)

Men envis som jag är så var jag idag på min första joggingtur på mycket länge! Och det var faktiskt inte så farligt som jag befarat! Det ska nog gå bra dehär :)

Om jag fortsätter min viktminskning i samma takt så ligger jag bra till för att nå mitt mål. -13.5 kg till innan sommaren! Jag håller er uppdaterade :)

kram malin

1 kommentar:

Susanna sa...

Guuud så duktigt!!!!