söndag 5 december 2010

ANDRA SÖNDAGEN I ADVENT


Igår fick Signe en ny liten kompis. Den mjukaste lilla kanin-polare som man kan hitta. Det var kärlek vid första ögonkastet, och lilla kaninen fick genast ett uppdrag, att vara sovkompis till Signe :) Kaninen kommer från Pentik, som inte bara har fina kaniner utan även helt underbart julpynt!


...och så är det andra advent idag har jag hört? Vi har inte ens tänt det andra ljuset ännu. Efter att förkylningsbacillerna börjat lämna oss så kom istället magsjukan som ett brev på posten. Det är idag 15 dagar sedan jag var ut. S har jobbat och jag har tagit hand om sjukstugan. Min julstämning är som bortblåst. Men det ska vi råda bot på! Imorgon är S ledig från jobbet och barnen från skola/förskola. Då ska det torkas apelsinskivor i ugn, göras nejlike-apelsiner och kanske sy julstrumpor och vimplar om det finns tid till det? Och koka knäck. Och göra en till uppsättning av bounty-bollarna (dom blev sååå goda!). Och ute-granen ska dekoreras med julröda äpplen! Det blir nog en bra dag imorgon tror jag :) Och så fort S kommer hem från jobbet ikväll så hoppas jag in i skorna och tar en lååång promenad med hög musik i lurarna. Jag riktigt längtar!


kram malin

Inga kommentarer: