tisdag 9 november 2010

.:Theas rum:.

Vi bor i en stor och gammal norrbottensgård. Ett hem där varken golv eller väggar är det minsta raka, men jag älskar mitt gamla kråkslott ändå :) När vi flyttade hit 2003 så hade vi bara två barn och väldigt gott om plats. På övervåningen fanns det två små och mörka rum som vi använde att förvara saker i. Mycket praktiskt förvaring faktiskt! Men när familjen bara blev större och större så insåg vi att vi kommer att behöva alla utrymmen vi kan få. Mycket kan man säga om gamla hus, men särskilt välplanerade ytor är det inte! Från början så var det H som vi gjorde iordning detta rum åt, men numera så är det Theas krypin. Mycket välplacerat alldeles intill vårat sovrum :)


Hennes säng kommer från makens mormors bardomshem. Jag räddade den för några år sedan när svärmor tänkte kasta den! Några lager färg och sängen blev som ny! Först var det O som hade den, men nu har lillasysters. Sängkläderna beställde jag från Russinnet när jag väntade Thea och hon har sovit med dom sedan dess. När jag byter i sängarna så måste jag tvätta dom på en gång så att dom hinner torka till kvällen :) Jag vet - jag borde beställa ett set till, men det har bara inte blivit av :)
Den lilla vita stolen har min underbara morfar gjort till mig när jag var liten!
Maileg-kaninen kommer från en lokal butik som tyvärr inte finns kvar.

Mitt emot hennes säng finns det en inbyggd "hylla" där det alltid samlas leksaker i en salig blandning! Men dehär är nog mina favoriter i hennes rum (ja, jag gillar leksaker *ler*). Docksängsvarianten av den klassiska danska Sebra/Juno sängen som hon fick i 2års present i somras (köpt härifrån) Dagen till ära så är det en stickad Lilo&Stitch gosis inköpt på Disneyworld i Paris som får sova i sängen :)


Och den underbara Isa-tavlan såklart! Jag fullkomligt älskar den! Och jag har sådan beslutsångest! Vilken av alla Isa-tavlor ska lillasster önska sig i dop-present? Ja, det får jag fundera på en annan gång, för nu är det dags att laga middag till en bunt hungriga ungar :)

kram Malin

4 kommentarer:

Anonym sa...

Thea bor som en prinsessa. Hennes rum är jättefint. Puss mitt älskade barn <3

Lotta sa...

Ser så ljuvligt ut, skulle kunna tänka mig flytta in dit själv faktiskt! Såg bilden innan jag läste texten och undrade just varifrån sängen kommer, hade velat ha en sån! Till N då alltså.. :-P

malin sa...

ja, sängen är underbar! Blir så ombonad när kanterna är lite högre, och samtidigt så kan Thea utan problem klättra ur den själv :)

Katja T H sa...

Vad fint gosingens rum blev! :D