söndag 14 november 2010

godaste brödet

Denna farsdags-söndag började med brödbak. Inte av vilket bröd som helst, utan det godaste brödet som finns. Min mormors polarkakor :) Dom tar en stund att baka ut, men det är det värt! När allt bröd var gräddat så satte sig hela famljen runt bordet och åt en riktig mysfrukost!



Pappan i huset, den bästa S, blev uppvaktad med en traditionsenlig slips i morse. Jag älskar att köpa slipsar åt honom, och tycker att slips-traditionen är alldeles perfekt :) Han har en hel hög med slipsar nu, alla i olika färger och mönster!
jul-lådorna åker fram! Vi har 6års kalas på lördag, så den stora frågan är om jag ska pynta så att det är färdigt innan kalaset, eller om jag ska BÖRJA pynta efter kalaset? Svåra beslut som ska fattas ;)

Nu är det dags för ytterligare en tradition - söndagsbastun!

kram malin

4 kommentarer:

Katja T H sa...

Men herregud så fort tiden går! Tänk att E redan blir 6. Galet! :D
Jag måste få se sen hur färgpuckarna fungerar, det lät ju kanon. :)

malin sa...

alltså, det är vanliga vattenfärgs-puckar, alltså sådana som man använder när man målar! Enkelt, roligt och billigt! :)

Lotta sa...

Jag måste lära mig göra polarkakor, så svinigt gott.. Och hade nog räknat med att se mer av bänken, haha.. ;-)

Kajsa sa...

Vilken underbar blogg du har!