torsdag 25 november 2010

julpynt och baciller

Har ni börjat pynta ännu?
Det har jag :) Sakta, sakta har den röda färgen tagit över i vårat hus, och jag njuter av fulla drag!
De senaste åren har jag skalat av mer och mer, och våra jular har gått från färgsprakande och kitchiga till klassiska röd/vita.

Den julsak som betyder mest för mig är kyrkan. Den köpte min farmor till mig min allra första jul och både jag och barnen älskar den! Åtskilliga lego-gubbar har fått gå på julotta i den kyrkan ;)




Pepparkaksdegen
är gjord och ingredienserna till julgodiset finns i skafferiet. Nu väntar vi bara på att de trista förkylningsbacillerna ska lämna oss och sedan är vi redo baka, för nu är det snart första advent!

2 kommentarer:

Lotta sa...

vi klär granen till helgen nu ;)

Anonym sa...

Granen här hemmavid tänkte jag överlåta åt Lotta och Sara att klä. Hoppas dom nappar!! Pöss (rimmar på möss) hi hi