fredag 30 december 2011

Jag älskar julen.

I början av november så längtar jag efter att få pynta. Jag älskar julafton. Jag myser under mellandagarna. Och lagomt till tjugondagknut så har jag fått nog och plockar gladeligen ner allt i sina lådor igen. Men inte i år. För jag är redan less. Redan på annandagen var jag redo att plocka ner julgranen, men maken hindrade mig och säger att jag nog får finna mig i att ha allt framme i alla fall några dagar till. För barnens skull. Fine.


Men jag känner mig faktiskt lite besviken. Över att själva höjdpunkten på allt julfirande liksom kom av sig. Och hela julkänslan byttes mot en enorm trötthet. Och givetvis av tacksamhet över att allt gick bra.




Nu är jag full inspiration och vill göra om och förnya i varje liten vrå av huset. Måla om. Flytta runt. På söndag borde det vara ok att börja va? Då är det ju ett nytt år i alla fall! Jupps, så får det bli! Men utan stress. Mmmm.... för det är precis så jag vill börja det nya året. Utan stress.

1 kommentar:

Barnens Hjältar sa...

Åh, jag plockade bort julen den 27:e. Jag var trött redan då. Jag förstår att det blev konstigt för er men skönt att det slutade väl. Jag vill med förnya och göra om, det ingår nog i ens natur :-)