måndag 14 november 2011

Ny vecka och dagens fynd!

Kan vi enas om att höstförkylningar är jobbiga? Fyra veckor. FYRA!




Det är farligt att sitta hemma och vara sjuk och rastlös.


I den lokala köp och säljgruppen på facebook (!) av alla ställen så var dessa två bokhyllor till salu till det rimliga priset av 300:- för båda. Dom passar perfekt i tjejernas lekrum!


Vi passar på att storstäda och rensa i varje vrå av rummet vilket kommer att ta sin lilla tid eftersom jag blir anfådd (och genomsvettig!) så fort jag rör mig. Än så länge är hyllorna ganska tomma, men ge mig några dagar till så... :)



bokhylla Hensvik (?) från IKEA




Lillasyster fick ett av skåpen till hennes leksaker, och efter några minuter såg det ut såhär. Hon är som en virvelvind min lilla fröken!

Vårat största mål just nu är att hon ska lära sig att hålla sig till sitt eget skåp och inte det som är brevid. Där har Thea nämnligen sina pussel och spel, och så fort virvelvinden har varit i farten så ligger alla pusselbitar i en stor hög mitt på golvet. Hitintills har hon hunnit med det två gånger.

Nu får ni gärna bortse från den vedervärdiga tapeten i bakgrunden. Jag skäms över den. I lekrummet ska en inbyggd garderob rivas, väggarna reglas upp, gipsas och tapetseras, golvet rivas upp och läggas om och slutligen så ska den fina borgen nog målas vit. Tror jag. Och så ska det upp en ny lampa. Och en fönsterbräda. Och en gardinstång. Och nya gardiner.

Det blir nog bra. När det bli gjort. Det tar sin lilla tid bara.