onsdag 14 september 2011

Dagens tips

lättglögg med smak av äpple från Blossa



Hallå där!


Idag delar jag med mig av två tips:

Blossaglögg som smakar äpple, det kan väl inte bli annat än rätt? Och dessutom så tilltalar både flaskans färg och form mig :) Att det är lättglögg är en bra bonus, jag gillar inte starkvinsglögg! Varje år så köper vi årets blossa (Blossa 11 är smaksatt med kaffe. Återstår att se om det bli hiss eller diss), och varje år gör jag samma sak. Kokar den så att spritsmaken försvinner :) Slöseri enligt somliga, men riktigt smart enligt mig! Och då kan man njuta av glöggen även om man är gravid eller ammar.


Att vara någons fru är mitt nästa tips. Den kvinnan är otroligt begåvad med ord. När jag läser hennes inlägg så skrattar jag så att jag gråter. På riktigt. Om bara någon vecka så beräknas hennes första barn födas, och hon har skrivit det bästa förlossningsbrev som jag någonsin läst.


Två riktigt bra tips såhär på onsdagskvällen. Varsågoda! Nu ska jag vika tvätt...

Inga kommentarer: