torsdag 3 mars 2011


baka baka bulla

Kanelbullar var det första uppdraget för min nya kompis , och hon utförde jobbet med beröm godkännt :) Jag passade på att baka ut degen när lillmyran tog sin lilla förmiddagsnap, och eftersom hon ännu sov (och fortfarande sover - själv i egen säng! Mammas duktiga tjej!) när allt var utbakat så unnade jag mig en kopp kaffe och en nybakt bulla i lugn och ro. Behöver jag tillägga att det var mums? Receptet jag använder kommer härifrån och är riktigt bra! Jag älskar kardemumma och öser gärna i lite extra :)



Idag har vi riktigt varmt ute! Redan kl 8 i morse så var det +4 grader, men tyvärr så blåser det alldeles för mycket för att det ska vara behagligt ute. Synd, för jag hade planerat att promenera in till stan. Nu är det tyvärr inte så att jag istället kan krypa ner i soffan, för jag har MASSOR att göra här hemma. Sädning, tvätt och disk - det vanliga alltså, och dessutom så måste jag gå igenom alla barnens garderober för att se vad som måste kompleteras inför våren. Sedan kommer den roliga biten, när det är dags att klicka hem nya kläder :) men det få bli min morot och belöning sedan när allt är städat och klart!

Men först så väntar lite mys med myran som precis vaknade!


kram malin

Inga kommentarer: