måndag 24 januari 2011

jag kunde inte låta bli...

Lagomt till att barnen skulle nattas så kom jag på att jag bara var tvungen att plocka fram barnens scrabble-spel. Att vänta lite har aldrig varit min melodi :) Det var ganska befriande att forma ord med brickorna, och KREATIVT KAOS är något som ständigt existerar i mitt huvud.




Idag slutar S tidigt, så jag tänkte passa på att ta en lång och härlig promenad med myran. Nytt år med nya mål, nu ska återigen alla mina mammakilon bort, och hitintills så har det gått jättebra! Inget småätande, inget fika/godis/läsk, mindre portioner och fler promenader. -3kg visar vågen på, och ytterligare 15 ska bort innan sommaren hoppas jag :) Jag har lite svårt att ta mig iväg på gym och träna, utan gör så gott jag kan med lillmyran som vikt här hemma. Armhävningar och situps tillhör nu mina dagliga rutiner, och under vecka så tänkte jag lägga till lite fler övningar. Det känns skönt att vara så peppad!


Nu ska jag kila upp och städa vårat sovrum - det finns inget skönare än att lägga sig i en nybäddad säng i ett nyskurat rum :)

kram malin

4 kommentarer:

Susanna sa...

Duktig du är som har karaktär att faktiskt träna hemma!!!

Maja/Cactusvit sa...

Är också ett riktigt fan av Brios leksaker och framför allt träleksakerna. Finns så mycket fint!

Vad du är duktig som kan hålla dig borta från allt sött som lätt sätter sig på kroppen. Gissar att även jag kommer att ha en härligt mjuk "mammavolang" som jag vill promenera bort i sommar.

Kram från mig! /Maja

Anonym sa...

Fina bilder med nya kameran!!! /mams

Lotta sa...

Tycker du är skitduktig.. Och lagomt tills du fått bort alla kilorna så lär vågen vända och du har en ny liten plutt i magen.. ;-)