tisdag 10 april 2012

Om att ha var sak på sin plats!

Jag fortsätter att njuta av att äntligen ha hittat min bortsprungna energi igen! Det rensas, sorteras och kastas för fullt! Just nu så är det bra förvaring av säsongsgrejer som prioriteras! I källaren har vi ett rum som ska göras iordning för detta ändamål, en hel vägg med konsollhyllor där skor, pjäxor, skridskor och ytterkläder ska förvaras i genomskinliga plastlådor. Och många krokar ska upp där cykel- och hockeyhjälmar får plats. Även tvättmaskinen och den nyinskaffade torktumlaren ska bo i källaren och jag undara om det är något allvarligt fel på mig när jag faktiskt ser fram emot att rensa och fixa där nere! ;) Särskillt med tanke på att våran källare är det minst inbjudande stället som finns. Men nu ska det bli ändring på det! Var sak på sin plats är det som gäller. När man är en stor familj så finns det så mycket av allt! Och det tar bra mycket mer plats än vad man kan tro

Jag håller också på att gå igenom alla barnens garderober. Shit vad dom växer! Det är mycket nytt som behövs till sommaren, särskillt till Oliver som helt plötsligt knappt har varken T-shirts eller långärmade tröjor som passar! Och Hampus som inte ens kan ha kläder från barnavdelningarna längre. Och Thea såklart, som (enligt henne) måste ha massor av nya sommarklänningar ;) Jag tror att jag lämnar alla utom lillpyret hemma och tar en heldag av shopping i slutet av månaden! Jupps, så får det bli!
Nu är det dags för middagsfix!

Inga kommentarer: