måndag 7 mars 2011



framsteg


Hela gårdagen så jobbade S och svärfar med våran TV-rumsvägg. I ett gammalt hus är ingenting rakt, så det tog några timmars förarbete innan det var dags att spika fast råsponten. Men shit vad snyggt det blir! Lite småfix återstår innan det är klart: Dörrkarmen ska rivas och lister ska upp, och framför allt så ska elen kopplas in igen, men nya uttag och lysknapp! Men jag är sååå nöjd redan nu! MEN det var bara en vägg av fyra :) På de övriga tre väggarna ska det upp renoveringsgips och tapet, men velig som jag är så kan jag inte bestämma mig! Tips någon?


våran fina vägg

På en av väggarna så finns det en inbyggd garderob. Maken vill ta bort den, men jag vill ha den kvar! Frågan är bara vad jag ska göra med dörrarna. Beslagen och de underbara nycklarna måste självklart putsas upp, men sedan då? Ska dörrarna målas, och i så fall i vilken färg? Eller ska dom tapetseras med samma tapet som resten av väggen?


...svåra beslut som inte får förhastas fram ;)

Fast denna vecka blir det inget mer fix! S jobbar långa dagar hela veckan, så jag och barnen sportlovsmyser på egen hand. Vi tänkte hinna med bakning, rensning i rummen, lekland, ikea och massor av utelek under veckan! Och förhoppningsvis även massor av mys med faster K som är på besök i staden! Barnen går runt som på nålar och väntar, för snart skulle både faster S och faster K komma till oss. Bättre start på sprotlovet kan man inte få! :)

1 kommentar:

Emma sa...

ÅÅ så fint :-)